Pages

Monday, April 11, 2011

15 januari 2011…Broga oh Broga


*suatu pagi d broga

Semangat mendaki bukit broga mengejutkan aku dari lena..seawal kol 3.30 bangun tuk bersiap ke sana bersama teman2 seperjuangan yg lain..haii ngantuk lagi nih..kalau smbg tido pom besh jgk ni.. nk bertolak kol la brape nih..hati kecik ku yang comel ini menggomel sendirian .. punya la lama menunggu ketibaan PenGArah merangkap peunjuk arah kitaorng utuk ke sana.. dah kol 4.30 pg da ni..kata pkul 4.15 kita gerak..~ janji melyu mcm ni laa..huhu sambil2 dok menunggu ketibaan pengarah yang x berapa nk hormat nih..aku asyik layan lagu jiwang kat radio..aduu masyuk sgh...lama da x dgr lagu DeWA nih..~ ehh ape aku merepek nih.. nk citer pasal broga sbnrnya haissshhh

Ok..BOT, kami bertolak dari nilai kol 5 pg..nk munju ke sana kami guna jalan nilai ke kajang..dari tempat kiteorng ni..x sampai 1 jam pom..sblm sampai ke sana kami berhnti amik wudhuk kt stsn minyk PETRONAS semenyih la kan.. xkan kt nilai palk kan.. smpai cna..kami memulakan perjalan di checkpoint pertama iaitu di depan ladang ternakan arnab...ramai giler orng mcm nk pergi karnival SURE heboh la plk aku tgok ..di bwh sinaran lampu picit ku yg comel ini..kami memulakan hayunan kaki yg lemah lembut..~ aku la tuu hehe k2,ak tipu..semua orng bwt mcm tu..iyalaa nk naik bukit kne la mcm tuu.., xkan nk berlari pulak kn.. bnyk2 dari member2 ak yang lain..aku mendahului yg laim.. ~ da la jln jem...sesak ngn orm ramai..x kn binatng plk aishh aku tgk blkg.. mane diorng nii.. member2 ku yg laim x kelihatan..so, aku stop tunggu diorng dlu smbil menyeduut udara yg x berape nk segar..mana x nye..orng rmai nk mampus....bau badan sorang2 x yah nk ckp la..tambah2 oksigen pom smkn berkurngan.. da la x de pokok..dengan tanah nye yg keras,membuat perjalan smkn sukar huhuhu bla da nmpk diorng..

aku meneruskan perjalanan seorang diri..tepat kol 6.30 ak sampai d puncak pertama huh lega rase..1st timerase naik bukit curam camgini bleh kate condong dlm sudut 100 drjh *cuba kornag bayangkan ....dalam keadaan pagi yg suam2..aku bernafas sepuas2nya..mane x nyer semput aku rase ni, melebihi time aku kt gunung brinchang..ni la akibat lama tak bersenam.. huuhuh bila semua da smpai..kami bersiap2 tuk solat subuh..usai solat,kami meneruskan perjalanan ke puncak ke 2..dale hati aku ni..x sabar nk tgk sunrise..aduuu smpai kt punck..smua port da penuh..x de tmpat punggung yg montok ni nk amik parking .. bla da jd cmni,apalagi..teruskan perjaln ke pnck yg ke 3..teruskan lg..engt nk naik pnck yg ke 4...tp rmay gler r manusia beratur semata2 nk naik atas cna .. iyelaa diorng dtg pun,niat mcm aku jgk..huu tpkan sekali tgok mcm nk naik bus je tp bgus la amalan disiplin diamalkn hehe ....~ alang2 da smpai cni,baik naik terus ke pnck 4..apaaa daa~ di sebabkan aku ni seorng yg baik hati maka aku memberi laluan diorng ke sana..mka terpaksa la patah balik ke punck yg ke 3..maka bermula la ekibiti melepak dan membaham roti yg d bawa oleh member2 aku ni..berposing itu satu kemestian..merakam memori d puncak broga merupakn satu kngn terindah dalam hidup ku.. hati kecil ku berbisik..wahai sahabat,aku jg tlh sampai di sini sbgmna kamu sampai ketika dulu..dan hati ini terus berbisik alangkah indahnya jika kita dapat mencipta memori ini bersamaa..tp bila ?? mungkinkah terjdi saat itu..?? ishhh da strt ni huu

Ok 2 moh BOT..setelah puas berposing..kami bersiap berangkat tuk turun..time nk turun ni pom satu hal..aduii kna la bwt bdn mcm ketam..bdn kne menggiring, klau x bwt mcm tuu alamak jatuh la kamuuu hehe gurau je la.. cara turun ni pom kne ada skill jg taw..pepandai la korang pikir cmne nk wt skill nk trun kt bwh tuu aslkan bdn korng sampai bawh sudaa jgn kpla sampai dulu da laaa.. hahhaha

Tepat kul 9.45 pagi,alhamdullilah aku sampai kt bawah sudaa..okieh bersiap2 nk g ke tman reakreasi belantara kt area semenyih ni pomm..amik masa dalam dekat sejam jgk r..nk masuk tmpt ni pom kna byr taw..1 hennget sorng tap mujo la pengrah x terhormat blnja kitorng... fuhh selamat duit ak hhaha bila da byr, kne jln la plk..engtkn bla da masuk tuu terus jmpa air terjun ..tp kna daki tngga lagi aiyyaaa..penat trn bukit td pom x abih lg nih.. huhuh tp hati ku tenang kt tmpt2 mcm2 ni..hijau..sejuk.... damai heheh bila da jumpa port yg besh sikit..aku da x sabr da nk main air,, auwww ..kepenatan yg ku rasai seketika td hilang sekelip mata !!! hehhe ~ ayt gedik gler.. tp mmg sejukk... lama da x pergi tmpt2 cmgini.. teringin gler nk mandi..tp x bawa baju lebih pomm sbb kakak member aku yg ttb2 planing nk datang cni huu

x pe.. lain kali ak ajk member2 laim merekrasikn lg tmpt ni hihihi ~ angan2 tinggi nk mati..mcm la ade org nk ikut kauu tuu hua2..da puah berposing..meh la blik..bdn da x larat da ni.. siap mntk nk katil yg empuk2 lagi ni....~ dd btul la bdn aku heee mata lak da wt onar la plk..x sbr nk sleeping beauty kt dlm kete nih.. alih2 bka mata da smpai da.. kol 12 lebih aku sampai kat asrama sutera nan indah aku ni..masuk bilik terus salin baju..apalagi.. ZzZzZ `.Ok bYe... sila la menjamu mata korng ngn gmba aku di broga..jgn jelez sudaaa. Okiehh adios amigos..jmpa lagii ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...